Een applicatiebeheerder is eigenlijk een spin in een web vol met andere afdelingen, legt ze uit. “We stemmen dingen af met de salarisadministratie en HR, bijvoorbeeld over veranderingen in de cao. We hebben in coronatijd gezorgd dat de thuiswerkregeling goed werd uitgedacht en op de juiste manier in het systeem kwam, zodat medewerkers dit konden aanvragen.” Maar de afdeling is ook verantwoordelijk voor het systeem waarin medewerkers reisdagen doorgeven of bijvoorbeeld een nieuwe bureaustoel of lamp kunnen aanvragen. “Soms gaat het dus ook echt over heel praktische dingen.”
Veranderingen in regels of systemen, of ze nu door de overheid bedacht worden of binnen Amstelring zelf, ze moeten allemaal op een juiste manier worden aangepast. “We moeten die veranderingen eerst uitdenken met bijvoorbeeld een HR-adviseur en berekenen, vervolgens moeten we dit afstemmen met bijvoorbeeld de salarisadministratie en HR. We zijn dan echt een spin in het web. We zorgen ook dat het front team vragen kan beantwoorden over al deze systemen. En soms komt een vraag toch bij ons terecht omdat het wat ingewikkelder is.”
Brigit is in mei 2019 bij Amstelring gestart, nadat een oud-collega de overstap maakte en haar op een vacature wees voor een AFAS-applicatiebeheerder. “Ik kon het altijd heel goed vinden met die collega en na haar vertrek werd het bij die vorige werkgever een beetje een rommeltje. Dus ik ben haar achterna gegaan en naar Amstelring vertrokken. We zaten niet in hetzelfde team, maar elke middag gingen we even wandelen. Dan konden we even sparren over werk, dat is altijd fijn.”
Eigenlijk hebben bijna alle collega’s en Brigit allemaal andere achtergronden. “Ik heb ook een gekke mix van dingen gedaan. Ik heb 2 jaar de lerarenopleiding Wiskunde gedaan, maar deze niet afgemaakt. Na mijn propedeuse heb ik op de HEAO ‘Management, Economie en Recht’ gedaan. Het juridische en de pure bèta-technieken vind ik heel interessant. Dat komt in mijn huidige werk allemaal samen.”
Er zijn ook volop mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen, vertelt Brigit. “Het is wel belangrijk om bij te blijven bij alle ontwikkelingen binnen AFAS, maar ook binnen de wet en de cao. En dat vind ik ook leuk om te doen. Zo’n 2 keer per jaar komt AFAS met wat nieuwe middelen of tools, dat gaan wij kijken wat we daarmee kunnen doen.” Dat de organisatie weinig hiërarchie heeft, dat bevalt haar heel goed. “De afdelingen zijn heel zelforganiserend. Soms moet je even zoeken bij wie je moet zijn met een vraag, maar iedereen is benaderbaar, bereikbaar en hulpvaardig.”
Binnen het team heeft elke collega interesse in bepaalde onderdelen. “We helpen en ondersteunen elkaar als er iets niet helder is of uitgezocht moet worden. Eigenlijk heeft iedereen zo wel een expertise waar ze veel over weten.” De collega’s hebben allemaal heel verschillende achtergronden en zijn dit vakgebied ‘ingerold’, net als Brigit. “Het is een bonte mix van mensen en iedereen heeft zijn eigen ervaringen die ze meenemen in dit werk. Mijn vakgebied is altijd in beweging en dat zal ook altijd zo blijven. Cao’s en wetgeving wordt altijd weer vernieuwd, maar dat houdt mijn werk ook juist leuk.”
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.