Ellen kwam in 2008 bij Amstelring werken. Destijds maakte ze als leidinggevende van het klantencontactcentrum al kennis met de diversiteit aan zorgvragen van mensen die naar Amstelring belden. 'Toen in 2015 de functie vrij kwam voor manager van Ledenservice, sprak deze functie mij direct aan. Het is juist de combinatie van zorg en commercie die me nu nog steeds uitdaagt.'
Het team van Ellen bestaat uit 8 medewerkers: 5 collega’s verzorgen het klantcontact met de leden en de administratie en een communicatiemedewerker en coördinator maken het team compleet.
'Ons werk is heel veelzijdig, doordat we de schakel zijn tussen de leden en de samenwerkingspartners die de diensten leveren. Een dienstverlener wordt zorgvuldig geselecteerd. Het moet iemand zijn met liefde voor de ouderen, iemand die geduld heeft en goed kan luisteren. Ik ga daarom altijd eerst in gesprek om te kijken of het klikt. Na een aanvullende screening en een VOG-verklaring kan de nieuwe dienstverlener worden opgenomen in ons dienstenpakket.'
Haar werk past goed bij haar, vertelt Ellen. 'Ik kan goed organiseren en regel graag evenementen, zoals het jaarlijkse Amstelring Kerstconcert en onze dagtochten. Daarnaast verzorg ik de werving van de advertenties voor Amstelring Plus Magazine, ons ledenblad dat 4 keer per jaar verschijnt.'
Ook houdt Ellen contact met mede-organisaties, in totaal 27. 'Samen bedienen we zo’n 1,5 miljoen leden. We komen met alle managers 4 keer per jaar bijeen om over de bemiddeling voor leden van gedachten te wisselen.'
Ellen: 'De vergrijzing neemt toe en daarmee ook de behoefte aan goede zorg. Ons dienstenpakket maakt het mogelijk dat mensen langer zelfstandig thuis kunnen wonen, sociale contacten blijven onderhouden en nieuwe vaardigheden ontwikkelen. De eigen regie kunnen houden, is zo waardevol.'
Dat is ook de reden waarom Ellen het lidmaatschap van Ledenservice gratis aanbiedt aan alle collega’s van Amstelring: 'Als ambassadeur van Amstelring kun je zo zelf de voordelen ervaren én delen met je cliënten.'
De collega’s van Ledenservice vormen een hecht team. 'We zijn goed op elkaar ingespeeld en voor de leden streven we hetzelfde doel na: wij zorgen dat het kan!'
De voortschrijdende ontwikkelingen in het team maken Ellen trots. 'We zijn actiever dan ooit en hebben de afgelopen jaren echt verbinding gekregen met elkaar én met de leden. Dat heeft mijn werk nog leuker gemaakt. Daar ben ik blij mee!'
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.